06 06 2007

PDCSE 81-100 ( 2. GÜN )

                                               PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNĞİ 22 http://porselendemlik.blogcu.com/ ,  http://birdemliksohbet.blogspot.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/ tarafından hazırlanmıştır. Ve bende yani http://fatostuncay.blogcu.com/ buna ev sahipliği yapıyorum:) Akşam üstü sohbetine gelen dostlara Hanımlarla yapılan günlere Beş çayına gelen misafirlere Herbiri birbirinden lezzetli tarifler..   ARKADAŞLAR BANA YORUM BIRAKIRKEN İSMİNİZİ LÜTFEN BELİRTİN. YOKSA BEN TARİFLERİNİZE ULAŞAMAM.  EĞER TARİFİNİZ YAYINLANMADIYSA LÜTFEN BANA DÖNÜN. TEŞEKKÜRLER...                                   2. GÜN                TARİF NO      : 100 TARİF ADI     : PEYNİRLİ BÖREK GONDEREN  : **http://anemonunmutfagi.blogcu.com/**                                     Arkadaşıma çok teşekkür ediyorum. Emeğine, ellerine sağlık. Tarife ulaşmak için burayı tıklayınız:)                         TARİF NO      : 99 TARİF ADI     : SİRON YA DA KOLAY MANTI:) GONDEREN  : **http://lezzetdilimi.blogcu.com/**                  &nb... Devamı

06 06 2007

PDSCE 21-40 (1. GÜN )

                                    PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNĞİ 22 http://porselendemlik.blogcu.com/ ,  http://birdemliksohbet.blogspot.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/ tarafından hazırlanmıştır. Ve bende http://fatostuncay.blogcu.com/  buna ev sahipliği yapıyorum:) Akşam üstü sohbetine gelen dostlara Hanımlarla yapılan günlere Beş çayına gelen misafirlere Herbiri birbirinden lezzetli tarifler..                                         1. GÜN                    TARİF NO      : 40 TARİF ADI     : FINDIKLI MUFFİNLER GONDEREN  : **http://guzfasulyeleri.blogcu.com/**                            Arkadaşıma çok teşekkür ediyorum. Emeğine, ellerine sağlık. Tarife ulaşmak için burayı tıklayınız:)                      TARİF NO      : 39 TARİF ADI     : BEYAZ LAHANA SARMASI GONDEREN  : **http://zeytintanesi.com/**                      Arkadaşıma çok teşekkür ediyorum. Emeğine, ellerine sağlık. Tarife ulaşmak için burayı tıklayınız:)                   TARİF NO      : 38 TARİF... Devamı

06 06 2007

***PORSELEN DEMLİK CAY SAATİ ETKİNLİGİ 22***

                                     PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNĞİ 22 http://porselendemlik.blogcu.com/ ,  http://birdemliksohbet.blogspot.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/ tarafından hazırlanmıştır. Akşam üstü sohbetine gelen dostlara Hanımlarla yapılan günlere Beş çayına gelen misafirlere Herbiri birbirinden lezzetli tarifler..   Selamlar.. Sevgili arkadaslarım 28 Nisan 2008 (pazartesi) --  11 Mayıs 2008 (pazar)  tarihleri arasında Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 22 evsahipliğini ben yani fatostuncay.blogcu.com yapacagım. Siz sevgili arkadaslarımı ve katılmak isteyen herkesi etkinliğimize davet ediyorum:) Tarif defterimize ve etkinliğimize hep birlikte çok güzel tatlar kazandırmak için tariflerinizi bekliyorum.. Tariflerinizi hazırladığınızda Porselen Demlik Çay Saati Etkinliği 22 başlığını yazarak sayfanızda yayınlayınız lütfen!:) Tarifinizin hazır olduğuna dair duyurunuzu sayfama YORUM bırakarak bildirmenizi rica ediyorum:) Ben sizin sayfanıza geri dönüp tariflerinizi kopyalayıp kendi sayfamda yayınlayacagım..:)   Pazartesi ve sonraki günler tariflerinizi bekliyorum. Birden fazla tarif ayrı günlerde de bana yollayabilirsiniz. Büyük merakla bekliyorum:) Herkes davetlidir. Eger etkinliğe davet için yorum bırakamazsam kusura bakmayın. Etkiniğe katılın:))   Şimdiden Tariflerini yayınlamama izin veren katılımcı arkadaşlarıma emekleri için teşekkür ediyorum:)     !!!!!!!!!!!!MÜJDE!!!!!!!!!!!   PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ DERGİSİ ÇIKIYOR.. Yayına Hazırlayanlar http://nasibim.blogcu.com/ ,  http://birdemliksohbet.blogspot.com/  Sorumlu Müdür  http://selmahlc.blogcu.com/  Grafik Tasarım Düzenleme Yagmur İpar   Sizde sununumuna özen göstererek hazır... Devamı

28 07 2008

Pizza Tarifi

Muhteşemmmmmm pizzzammmmm.... PİZZA HAMURU İÇİN125 gr margarin2 kahve fincanı süt1 yumurta1.5 tatlı kaşığı dolu şeker1 paket yaş mayaAldığı kadar untuzÜSTÜ İÇİN:1 soğan2 defne yaprağı2 küp şekerketçapKekik, karabiberSosisÇarliston biberZeytinKaşar peynir Ilık yarım bardak suda şekerle birlikte mayamızı eritelim. Kabımıza koyalım. Ilık sütü, ertilmiş sogumuş yağımızı, yumurtamızı ve az tuz koyup karıştıralım. Unu yavas yavas ekleyelim. Elimize yapısmayacak kıvama kadar unu ekleyelim. Hamurumuz hazır oldugunda üstünü iyice kapatıp 1 saat bekletelim ki kabarsın.Soğanımızı yemeklik doğrayalım. Sosisi küp küp, biberi ince ince, zeytinlerin içini çıkarıp doğrayalım(ben dogranmıs hazır aldım hazır da alabilirsiniz). Kaşar peyniri rendeleyelim.Tavamıza yağımızı koyalım. İçine soğanları ekleyip sararana kadar kavuralım. Defne yaprağını, ketçapı (ölçü vermedim göz kararı, iyice kırmızı olana kadar koyun), şekeri, biraz da sıcak su koyup az kaynatalım. En son karabiberle kekiği ekleyip altını kapatalım. Malzemeyi hamurun üstüne koyarken defne yaprağını çıkaralım. Ona kokusunu zaten vermiş olacak..Bu arada benim pizza tepsim yuvarlaktı. Ama bu hamur bildiğimiz fırın tepsisinde oluyor. Ben hamurun yarı ölçüsünü yapmıstım. Siz fırın tepisisende yaparsanız tam ölçü yapın.Hamurumuzu yayalım. Üstüne sosumuzu sürelim. Sosis, zeytin, biberlerimizi koyalım. (isterseniz başka malzeme de koyabilirsiniz) 200 derecelik ısınmıs fırına koyalım.Resimdeki gibi pizzamız kızarınca kaşar peynirimizi ekleyip yine fırına verelim. Kaşar peyniri en başta koysadık kasar peynır yanardı ve sert olurdu.. Veee pişince bi güzel oturup yiyelim. Çok kokulu ve çok yumuşak oluyor... Afiyet olsun.. Alttaki resim de dilimlenmiş hali.  Yorumlarınız için teşekkürler.. ... Devamı

14 04 2008

Havuçlu Cevizli Kek

Arkadaslar havuclu cevizli ve üstü royal icingli kekim muhtesem oldu.. O koskocaman tepsinin bitmesi 2 gün bile sürmedi:)) Hele oglum bayıldı.. Üstundeki parlak royal icing.. Soguyunca üstü süper oluyor.. Emin olabilirsiniz ve gönül rahatlıgı ile deneyebilirsiniz.. Bu tarifi Lezzet dergisinde görüp yaptım.. HAVUÇLU VE CEVİZLİ KEK KEKİ İÇİN:5 yumurta2 su bardağı tozşeker1 tutam tuz1 su bardağı süt1 su bardağı sıvıyağ2 su bardağı kadar un2 paket kabartma tozu1 su bardağı ufalanmış ceviz2 veya 3 havuç1 tatlı kaşığı tarçınYarım çay kaşığı toz karanfil (bende yoktu kullanmadım)ÜSTÜ İÇİN:Şeker hamuru1.5 çay bardağı pudra şekeri1-2 çorba kaşığı soğuk su4-5 damla limon suyu Yumurtaları, şekeri ve tuzu mikserle krema kıvamına gelene dek iyice çırpalım. Sütü ve sıvıyağı ekleyip çırpmaya devam edelim.Elenmiş unu ve kabartma tozunu ekleyip çırpalım. (Lezzet dergisinde una 3.5 su bardağı diyor. Ama ben 2 su bardağı kadar koydum. İyi de yapmısım yoksa sert olacaktı. Bu cok yumusak bır kek oldu. Yumusak seversenız kesınlıkle ununu az tutacaksınız)İnce kıyılmış cevizi, tarçını ve rende havucu ekleyip karıştırmaya devam edelim.Yağlanmış fırın tepsisine döküp ısıtılmış fırında 180 derecede pişirelim.Kekimiz piştikten sonra ve soguduktan sonra royal icing hazırlayalım. Pudra şekerini, suyu ve limon suyunu iyice karıştırıp üstüne döküp yayalım. Ben cok tatlı olmasın dıye suyu ile lımon suyunu bıraz daha fazla tuttum.. Siz isteğinize göre yaparsınız.. Yani bıraz daha akıcı kıvamda yaptım.. Kesinlikle soguyunca super oluyor.. Mutlaka deneyin.. Seker hamuruna gıda boyası katarak havuc seklını verıp kekımızı susleyebiliriz.:))Afiyet olsun.. Yorumlarını için şimdiden tesekkurler:)... Devamı

07 09 2008

*** DOLMA PASTA ***

 ARKADASLAR TASINDIM.. YENİ TARİFLERİMİ GÖRMEK İÇİN MUTFAKVEBEN.COM ADRESİNE SİZİ BEKLİYORUM:)Arzum canım benim tarifim senin için.. Muhtesem bı pasta arkadaslar abartmıyorum.. Kesinlikle deneyin..Yalnız acelem vardı diye ben bunun pudingini hazır kullandım. Siz bunun esas muhallebisini görmek için burayı tıklayın. Saol arzummmm..  DOLMA PASTA KEK İÇİN:3 yumurta1 su bardağı şeker2 yemek kaşığı sıvıyağ2 yemek kaşığı kakao1.5 - 2 su bardağı kadar un1 paket vanilya1 paket kabartma tozuKREMASI İÇİN:1 paket dr. outker muzlu puding2 su bardağı süt1 muzDIŞI İÇİN:1 paket dr. outker çikolata sos2 cay bardağı sütHindistan ceviziSüt (keki ıslatmak için) Yumurta ile şekeri krema kıvamına gelene dek çırpalım. Ardından sıvıyağı ekleyip çırpalım. Sonra unu, kabartma tozunu, vanilyayı, kakaoyu eleyip tahta kaşıkla karıştırıp kuçuk boy açılır kapanır kek kalıbına harcımızı döküp 180 derecede pişirelim. (Resimdeki gibi)Kimden yemekKek piştikten sonra kekimizi ikiye bölelim ve salata kasesine birini yerleştirelim. (Resimdeki gibi)Kimden yemek Bu arada pudingimizi hazırlayalım. Pudingimizi sütümüzü koyup pişirelim. Pişince de içine 1 tane muzu küp küp keselim.Salata kasesindeki kekin içine puding dökelim.(Resimdeki gibi)Kimden yemekSonra kalan kekle üstünü kapatalım. Ve üstüne kaşık kaşık süt dökelim. Yanlarına gelecek sekılde de dokelim. (Sütü dökmemizin sebebi kekimizin rahat bir biçimde cıkmasını saglamaktır)1 gece mutlaka buzdolabında bekletelim.Ertesi gunu altına tabak koyup ters çevirelim. Hiç müdahale etmeyin, kendiliğinden düşecektir.Üstüne çikolata sosunu sütle pişirip dökelim. Hindistan cevizi ile süsleyip afiyetle yiyelim:) Kimden yemekKimden yemekYorumlarınız... Devamı

19 03 2008

Limonlu Mereng

Bu tart pasta karısımını lezzet dergisinde görüp yaptım. Gerçekten harika oldu.. Limon tadını sevenler mutlaka denesinler.. Biraz mayhos oluyor onu soyleyim.. Adı üstünde limon:)) Ama ben mayhos tadına bayılıyorum.. Limonlu yerine bunu portakallı da yapabilirsiniz.. Eminim o da harika olur..Ben hafif değişiklikler yaptım. Valla ben yaptım diye soylemıyorum dergiden daha güzel bi goruntu cıktı ortaya:)) Bu arada bugun kandil.. LİMONLU MERENG HAMUR İÇİN:150 gr un25 gr tozşeker125 gr margarin1-2 çorba kaşığı suKREMA İÇİN:3 limon1 limon kabuğu rendesi3 yumurta sarısı3 çorba kaşığı nişasta25 gr margarin100 gr tozşeker300 ml suÜSTÜ İÇİN:3 yumurta akı1 tutam tuz5 corba kasıgı pudra şekeri Un ile şekeri karıstıralım. Sonra yumusamıs margarini ve suyu ekleyip iyice karıstıralım. Ben 150 gr yazdım ama hamur elinize yapısırsa daha un koyun. Buzdolabı posetıne koyup 30 dakıka buzdolabında bekletlim.Sonra küçük boy acılan kapanan kek kalıbının altına yaglı kagıt serip azcık üstünü de yaglayalım. (ben herzaman oyle yaparım.. garantı yapısmıyor.) Hamurumuzu yayalım. Catalla delip 190 derecede kızarana kadar pişirelim.Bu arada muhallebimizi hazırlayalım. Yumurta sarıları ile şekerimizi karıstıralım. Tencereye koyalım. Nişasta, limon suyunu, limon kabuğu rendesini, ve suyumuzu koyup muhallebi kıvamına gelene dek pişirelim. Muhallebi kıvamına gelince margarinimizi ekleyip karıstıralım ve altını kapatalım.Hamurumuz pişince üstüne muhallebimizi dökelim.Yumurta akları, şekeri ve az tuzu kar haline gelene dek çırpalım ve muhallebinin üstüne dökelim. 200 derecede üstü kızarana kadar pişirelim.Soğuduktan sonra bi güzel yiyelim..:)) Afiyet olsun..Yorumlarınız için şimdiden teşekkürler..:)... Devamı

31 03 2008

Gül Poğaça - Mayalı Poğaça

Bu poğaçayı yapmayan aldanır.. Ayşecimin yani (Keskinlininmutfagı) tarifi.. Muhtesem.. Anlatılmaz yasanır var ya bu da öyle birşey.. Kesinlikle deneyin. Bunu yayınlamadan önce 3 kere daha yapmışımdır.. Yumuşacık puf puf oluyor.  GÜL POGACA1 bardak ılık suYarım bardak ılık süt1 bardaktan 2 parmak eksik sıvıyağ1 yumurta (sarısı üstüne)1 paket yaş maya2 yemek kaşığı toz şeker1 tatlı kaşığı tuzpeynir, maydanoz (istediğiniz herhangi bi iç de olabilir)susam Ilık suyumuzu, sütümüzü, şekerimizi ve mayamızı koyalım. Mayamız eriyene kadar karıştıralım. Ardından sıvıyağımızı, yumurta akımızı ve tuzumuzu koyduktan sonra unumuzu eklemeye baslayalım.Cıvık bir hamur olacak. Yani elimize yapışacak. Cok un koyarsak sert olur. Hamur kıvama gelınce üstünü kapatalım ve mayalanması için 30 dakika bekletelim.Hamur iki katına cıkınca bezelere ayıralım ve unlu tezgahımıza koyalım. Resimde gördüğünüz gibi bezeleri elimizle hafif acalım ve dört kenarından keselim. Ortasına harcımızı yerlestırıp karsılıklı iki ucundan birlestirelim.Tepsimize dizelim. Üstüne yumurta sarısı sürüp susam serpelim.200 derecelik ısınmış fırında üstleri kızarana kadar pişirelim..Harıka oluyor. Afiyet olsun.. Yorumlarınız için tskler:)... Devamı

29 05 2008

Galeta Unlu Poğaça

Herkese selamlar...:)) Bugun müthiş poğacayla karsınıza cıktım.. Lezzet dergisinden görüp yaptım.. Gercekten harika oldu tavsiye ederim..GALETA UNLU POĞAÇA HAMURU İÇİN:150 gr margarinYarım çay bardağı ayçiçek yağıYarım çay bardağı yoğurt1 yumurta akı1 paket kabartma tozu1 tatlı kaşığı tuzAldığı kadar unİÇİ İÇİN:2 haşlanmış patatesAz kıyılmış maydanoz1 tatlı kaşığı acı biber salçası (veya tatlı zavkinize kalmıs)ÜSTÜ İÇİN:1 yumurta sarısıGaleta unu Yumuşamıs margarini, ayçiçek yağını, yoğurdu, yumurta akını ilave edip çırpalım. Tuzu, unu kabartma tozunu koyalım ve yoğuralım. Unu elimize yapısmayana kadar koyalım. 30 dakika hamurumuzu dinlendirelim.Haşlanmıs patatesleri rendeleyelim. İçine az kıyılmıs maydanoz, tuz, karabiber ve salcamızı koyup iyice karıstıralım.Hamurdan kucuk toplar alıp yuvarlayalım ve içini oyalım. İçine patatesli harcı koyup tekrar elimızle yuvarlayalım. Pogacalarımızın üstüne yumurta sarısı sürüp galeta ununa batıralım ve yaglı kagıt serilmiş tepsimize dizelim.180 derecelik ısınmıs fırınımızda pişirelim..Afiyet olsun.. Yorumlarınız için teşekkürler:)... Devamı

13 10 2008

Kremalı Patates ve Tavuk

Kimden yemekGerçekten harika oluyor. Çok basit ve bi o kadar da lezzetli... Ani misafirleriniz için yapabileceğiniz süper bi yemek.. Hadi kolay gelsin:) KREMALI TAVUK PATATES5 parca tavuk kalça (malzemeler kişi sayısına göre çoğaltılabilir)4 patates1 küçük kutu krematuz, karabiber Tavukları yıkayıp limonlayıp tepsimize yerleştirelim. Patatesleri ince dilimleyip koyalım. Üstüne tuzumuzu, karabiberimizi ekleyelim.Kimden yemekKremamızı koyup yayalım.Kimden yemekÜstünü folyoyla kaplayıp 200 derecede pişirelim. Tavuklar patatesler pişince krema da azalınca folyoyu cıkarıp üstünü kızartalım ve afiyetle yiyelim:)Kimden yemekAfiyet olsun... Yorumlarınız için tşkler:) ... Devamı